(fot. Pixabay)
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania każdego dnia odbiera odpady od około 600 tys. warszawiaków. Obsługa domów jednorodzinnych i osiedli mieszkaniowych to jedno z wielu zadań ekip w charakterystycznych, pomarańczowych i białych autach. Wśród nich jest także wymagająca elastyczności i precyzyjnych przygotowań dbałość o harmonijny odbiór odpadów z czterech warszawskich centrów handlowych: Westfield Arkadia, Galeria Wileńska, Galeria Mokotów oraz Galeria Ursynów. Jak to wygląda w praktyce?
Obsługa dużych galerii handlowych nie jest zadaniem prostym. Wymaga logistycznego zaplanowania częstotliwości odbiorów, wytypowania i rozlokowania kontenerów oraz ciągłej czujności i sprawnego reagowania w przypadku zmieniających się okoliczności, np. otwarcie nowego sklepu po remoncie. Spółka stara się również dbać o mieszkańców, którzy żyją w sąsiedztwach dużych galerii.
- W prasokontenerach, które znajdują się w Galerii Wileńska, zainstalowaliśmy specjalne, gumowe kółka. Zrobiliśmy to, aby zredukować wszelkie dźwięki podczas rozładunku. Zależało nam na tym, żeby mieszkańcy Pragi czuli się jak najbardziej komfortowo - mówi Jacek Zieliński, p. o. Dyrektora Działu Sprzedaży MPO Warszawa.
Z inicjatywy MPO zostało również zorganizowane specjalne szkolenie techniczne dla pracowników centrum handlowego w zakresie bezpieczeństwa i prawidłowej obsługi prasokontenerów.
Odbiór odpadów z galerii handlowych
Obsługa centrów handlowych: Westfield Arkadia, Galeria Wileńska, Galeria Mokotów oraz Galeria Ursynów wymagała łącznego przygotowania 112 pojemników na odpady komunalne! W sierpniu i we wrześniu załogi MPO odebrały z czterech obiektów ok. 300 ton samych odpadów zmieszanych.
- Współpraca z warszawskimi galeriami oraz odbiór odpadów są wzorowe. Poprzedziły je wielostopniowe negocjacje oraz logistyczne zaplanowanie działań w każdym z obiektów. Dzięki detalicznemu przygotowaniu odbioru, w czym duża zasługa specjalistów z Działu Sprzedaży, odbywa się on zgodnie z przyjętymy założeniami - dodaje Jacek Zieliński z MPO.